Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

RUTES I EXCUSIONS

Rutes i excursions a Preixana

Itinerari guiat pels Plans de Preixana

L’itinerari que us proposem us permetrà conèixer la partida dels Plans de Preixana, al sector nordest de l’espai natural protegit “Secans de Belianes-Preixana”. Està senyalitzat en la totalitat del seu recorregut.

S’inicia a la plaça de Catalunya on heu de seguir el carrer Verge de l’Horta fins enllaçar amb un camí que terra que us durà al pont del canal d’Urgell (0,5 km). Just abans de creuar-lo, agafareu el camí arbrat que segueix per sota i ressegueix el canal fins arribar a un pont del canal, on, de nou, seguirem per aquest camí de sota el canal. Un cop passats els dipòsits municipals de Bellpuig, trobareu un pont que creua el canal (2,9 km). Girareu a l’esquerra i seguireu per aquest camí principal, asfaltat al principi, en direcció sud. Passareu pel molí del Canonge i seguireu recte fins trobar-vos un camí secundari que us durà al molí del Tona (4,6 km). Continuareu per aquest camí, fins la propera cruïlla on girareu a l’esquerra. Seguireu aquest caminet fins enllaçar de nou amb un camí principal. Girareu a la dreta i seguireu un curt tram per aquest camí fins trobar-vos un caminet a la nostra esquerra, característic per les seves alineacions d’ametllers. Seguireu aquest caminet fins enllaçar amb un camí corresponent a l’antiga carrerada ramadera que unia les terres de ponent amb Barcelona (6,8 km). Passades unes granges trobareu una cruïlla. Continuareu recte, passareu per prop d’una cabana enrunada, fins trobar-vos una segona cruïlla on girareu a l’esquerra. Creuareu el Corb i enllaçareu amb un camí principal. Continuareu en direcció al poble. Passareu per la vora de l’antic canal d’Urgell, convertit en un embassament, el pantà de l’Atxe, fins enllaçar amb un camí ample que us durà fins al peu del tossal de la Vila (11,0 km). Pujareu fins al pàrquing de l’ermita de Montalbà on podreu gaudir d’unes magnífiques vistes de l’Urgell. Continuareu per aquest camí que voreja el tossal i, des d’aquí, fins al poble (12,1 km).

Longitud total de l’itinerari: 12,1 km

Altitud màxima: 337 metres / Altitud mínima: 306 metres

Dificultat: Molt baixa

Apte a peu, en bicicleta o a cavall

Mapa en format JPG

Arxiu de la ruta en format GPX

L’arxiu de la ruta en format GPX (GPS Exchange Format), les dades de coordenades geogràfiques del qual estan referides al datum WGS84 i expressades en graus decimals. L’esmentat fitxer conté el track.  Aquest track, pot utilitzar-se tant per carregar-lo a un aparell GPS com per veure les rutes en mapes topogràfics o ortofotogràfics digitals georeferenciats (proporcionats per l’Editorial Alpina, l’Institut Cartogràfic de Catalunya, l’Instituto Geográfico Nacional, etc.) amb programes adients, com poden ser el CompeGPS i l'OziExplorer, entre d'altres. D'aquesta manera hom es pot fer una idea molt exacta del recorregut: de la distància a recórrer, dels desnivells en ascensos i descensos, i del temps que pot trigar-se en funció de la llargada i dels desnivells.